Klub Fotograficzny Fotooko na wycieczce do Lubiąża

0 Comments

We wtorek, 16 maja Klub Fotooko wraz z osobami zaprzyjaźnionymi wybrał się na wycieczkę plenerową do Lubiąża, w planie  mieliśmy też odwiedziny Sanktuarium w Grodowcu i Głogów.

Pogoda była chłodna, pochmurna, ale turystyczna. Załogę autobusu stanowiła pani przewodnik BORT PTTK i pan kierowca.

W Lubiążu mieści się  cysterski zespół klasztorny, Opactwo Cystersów, założone w 1150 roku, a zamknięte w 1810. Jest to drugi co do wielkości obiekt sakralny na świecie, po Eskurialu w Hiszpanii. Obiekt jest w ciągłej renowacji. Zwiedziliśmy tam piękną barokową Salę Książęcą i refektarz opata, a także kościół Najświętszej Marii Panny.

Potem pojechaliśmy do Grodowca, w powiecie polkowickim i zwiedziliśmy tam Sanktuarium Matki Bożej Jutrzenki Nadziei, a właściwie kościół parafialny po wezwaniem św. Jana Chrzciciela i wybraliśmy się na spacer do  Kalwarii z Drogą Krzyżową.

Naszym ostatnim punktem docelowym był Głogów. Tam odwiedziliśmy odbudowaną  głogowską Kolegiatę, poszliśmy na spacer po Starówce i  Fosą Miejską . tzw. Suchą, zamienioną po latach w piękny teren spacerowy wróciliśmy do autobusu. Oczywiście przez całą wycieczkę nie próżnowały nasze aparaty fotograficzne i komórki