Wycieczka integracyjna do Mielna

0 Comments

Tuż po Wielkanocy, 4 kwietnia, duża grupa członków Klubu Fotograficznego plus parę osób z innych grup, na zaproszenie szefowej UTW z Witnicy Ewy Janowicz wybrała się na wycieczkę integracyjną do Mielna. Oprócz nas i słuchaczy z UTW z Witnicy jechali też członkowie UTW z Sulechowa z ich szefową Krystyną Orwat na czele.

Pierwszym przystankiem na drodze do celu był Szczecin pełen kwitnących pięknych krokusów. Zwiedziliśmy tam Centrum Dialogu „Przełomy” – pawilon wystawowy Muzeum Narodowego w Szczecinie, przeznaczony na wystawy i edukację o najnowszych dziejach Szczecina i Pomorza Zachodniego. Jest to budynek podziemny, zagłębiony w Plac Solidarności, na którym znajduje się Pomnik Ofiar Grudnia 1970 . Potem, oprowadzeni przez miłego i bardzo kompetentnego przewodnika obejrzeliśmy wspaniały ultranowoczesny gmach Filharmonii Szczecińskiej z salą symfoniczną na 953 miejsca siedzące.

W Mielnie mieszkaliśmy w Ośrodku Rehabilitacyjno – Wypoczynkowym „Floryn” . W drugi i trzeci wieczór integrowaliśmy się na wspólnej zabawie. Były tańce, losowanie fantów, pozyskanych przez Ewę Janowicz I Romana Czarneckiego i bliższe poznawanie się.

W piątek pojechaliśmy do Darłowa i Darłówka. W Darłowie zwiedziliśmy gotycki Zamek Książąt Pomorskich jedyny w Polsce nadmorski gotycki zamek wybudowany na planie zbliżonym do kwadratu z wieżą wysokości 24 metrów.

W sobotę pospacerowaliśmy po Mielnie z przewodnikiem z naszego ośrodka . Pogoda była super, więc spacery plażą były długie i piękne.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Kołobrzegu i o piętnastej wyruszyliśmy do domu.

To był bardzo udany i pouczający wyjazd. Dużo zobaczyliśmy, poznaliśmy się lepiej i mamy co wspominać.