WYCIECZKA KLUBU FOTOOKO DOLINĄ BOBRU

0 Comments

Roman Czarnecki, kierownik klubu FOTOOKO, zorganizował dzisiaj – 20 października 2015 r. – plener fotograficzny nad Jezioro Pilchowickie, Pilchowicką Zaporę i elektrownię wodną Pilchowice. W programie wycieczki była też “Perła Zachodu” – gościniec położony u stóp jeziora Modre, tuż nad krawędzią stromego urwiska. Po drodze zwiedzaliśmy również, wart obejrzenia, przystanek kolejowy i ciekawy, wielki most.

Samochodami wyruszyliśmy już z samego rana, umawiając się na kawę i przerwę w przydrożnym barze.

Pogoda dzisiaj nas nie rozpieszczała, szczególnie, że wszyscy chcieliśmy zrobić jak najładniejsze zdjęcia. Mimo to, Dolina Bobru zaprezentowała się nam wyjątkowo pięknie. Wielu z nas było tam wielokrotnie, ale mało kto był jesienią. Barwy jesienne spowodowały, że widoki zapierały dech w piersi.

Na największą uwagę zasługuje przełom znajdujący się między Jelenią Górą, a Lwówkiem, jest on jednym z najpiękniejszych miejsc w okolicy. Sama rzeka tworzy w tym miejscu wąwozy o urwistych, skalnych brzegach i efektowne spiętrzenia. Do najważniejszych atrakcji zalicza się jedną z największych zapór kamiennych w Polsce – zaporę w Plichowicach, inną, jednak nie mniej ważną, jest zapora w Siedlęcinie, dzięki której rzeka Bóbr tworzy Jezioro Modre.
Będąc tutaj, mieliśmy możliwość dokładnie wszystko obejrzeć nie tylko z góry, ale i z dołu, gdzie woził nas swoim samochodem niestrudzony kierownik – Roman Czarnecki, krążąc tam i z powrotem.

Nas, fotografujących, te piękne, jesienne widoki zafascynowały. Aparaty poszły w ruch.

Każdy chciał mieć też zdjęcie w tych uroczych miejscach Dolnego Śląska.

W naszym klubie jest Piotr Warcholak, dla którego rzeki, zbiorniki wodne w Polsce, z racji wykonywanego kiedyś zawodu, nie kryją żadnych tajemnic. To właśnie on dostarczył nam ciekawych wiadomości o rzece Bóbr, o zaporze i elektrowni Pilchowice.

Jadąc do “Perły Zachodu”, kolejnego urokliwego miejsca, zatrzymaliśmy się na przystanku kolejowym Pilchowice Zapora i to też było dla nas fotograficzne doświadczenie.

“Perła Zachodu” – to nie tylko gościniec o tej nazwie, bo perłą jest też wszystko, co wokół gościńca się znajduje. To miejsce większość z nas zobaczyła po raz pierwszy i przekonaliśmy się, jaką stratą byłoby go nie poznać. Z tarasu oraz wieży widokowej, rozpościera się tam ujmująca panorama jeziora Modrego z mostkiem i otaczającymi go skałkami. Pięknie!

Dzisiejsza wycieczka dostarczyła nam bardzo wiele estetycznych wrażeń. To był mile spędzony dzień z grupą, w której dobrze się czujemy, w której uczymy się fotografować, a podczas plenerów, razem zwiedzamy i podziwiamy piękno naszego kraju.

Dziękujemy Romanowi Czarneckiemu za zorganizowanie wycieczki i wszystkim, którzy użyczyli nam miejsc w swoich samochodach, wioząc bezpiecznie tam i z powrotem.

Zainteresowanych większą ilością moich zdjęć, które można pobrać, odsyłam do albumu:
                                                                           Bogumiła Hyla-Dąbek

Zdjęcia: Andrzej Kozak
{avatargalleria src=picasa search=useralbum string=$114883208783833763001/21Pazdziernika2015ZdjAKozak$ theme=classic/}